Enviar Mensagem

Go top

Leonardo Arantes

Designer, Creative Director

  • Jill Script Writer Animation Test

  • Krinkle Intro Cinematic

  • Krinkle Cube VR Research Instalation

Video, Animation, Motion Graphics


Views: 1582 Works: 3

Jill Scripwriter Animation Roles: Vector Illustration, Rigging (DUIK) and Animation in After Effects Krinkle Intro Cinematic - 2015 Roles: Layers and effects Animation in After Effects Krinkle Cube Promo Video - 2016 Roles: Video edition, compositing, text animation in After Effects. 3D Glove and Mage Modeling and Texturing in 3DSMax SocceR10 Promo Video - 2014 Roles: Ingame gameplay capturing, Compositing, Editing, Animations and Effects in After Effects. Krinkle Krusher Teaser - 2014 Roles: 2D layers animation, Compositing and Editing in After Effects. Vazio Agudo Short Animation - 2008 Roles: Ilustration and Animation in After Effects Skyrise Runner Promo - 2011 Roles: Gameplay capturing in Unity, Editing, compositing and text animation in After Effects.

Belo Horizonte, Minas Gerais Member since: 25-Fev-2016 Last login: 05-Set-2017 Available for new projects
  • Stars2
  • Views19213
  • Portfolio 10
  • Works
Email leoharantes@gmail.com
Linkedin profile: https://br.linkedin.com/in/leoharantes
My game studio: www.ilusis.com

About Leonardo Arantes

Direção de Arte

Olá! Minhas especialidades são design e direção criativa. Desde 2008 sou sócio e diretor criativo no estúdio de games Iluis em Belo Horizonte/MG. Dentro da Ilusis fui resposável pela produção, game design e direção dos projetos apresentados neste portifólio e dezenas outros projetos para empresas dentro e fora do Brasil. Alguns titulos incluem Krinkle Krusher(2015 PSVita, PS3, PS4), SocceR10(2014 mobile, Ganhador Golden Plume Award 2014), StreetKix(2012 PSP, Ganhador BRGames 2009) e Skyrise Runner(2012 mobile, melhor game mobile Brasil Game Show 2012). Acredito que os anos de experiência em empreendimento e gerenciamento de equipes multidisciplinares tem muito a agregar em novos projetos. FORMAÇÃO 2008 - Bacharel em Desesenho Industrial/Programação Visual - Escola de Design – Universidade Estadual de Minas Gerais 2003 - Técnico em Informática - Centro Federal de Educação Tecnológia de Minas Gerais HABILIDADES Ilustração 2D Modeldagem 3D Animação Design de logos Design de interfaces para jogos e web Desenvolvimento de jogos em Unity 3D Gerenciamento de equipes usando métodos ágeis (SCRUM) Apresentação em palestras e oficinas Lógica de Programação SOFTWARES Photoshop Nível Avançado Illustrator Nível Avançado After Effects Nível Avançado 3D Studio Max Nível Intermediário IDIOMAS Português (nativo), Inglês (avançado)